torsdag 15 oktober 2009

Nazism

Reflektion S-blocket

Jag har alltid varit en sådan som har haft det lätt att acceptera att det finns de som har annorlunda värderingar och åsikter än vad jag har.
men något som jag verkligen har haft svårt att acceptera är att folk kan ha de åsikter som nazismen står för! (observera att jag menar acceptera att de har de åsikterna, inte acceptera att åsikterna finns, de är en helt annan sak)
För jag kan bara inte förstå hur man kan må "bra" av att leva i en värld med så mycket hat, Kan man ens må bra av det? är det överhuvud taget ens rimligt?
Tror inte det.
Hur stor chans är det att man ska må bra när man kommer med i en grupp, som de flesta gått med i för att, de känner sig utanför, hatade, haft en dålig uppväxt. (Jag vet, nu generaliserar jag, men jag kan inte förstå någon annan anledning till varför någon skulle vilja gå med i en så hatisk grupp.)

Usch himla idioter, kan ni inte bara sluta upp med ert jävla hat och börja älska i stället.

Inga kommentarer: